31.10.2024

על יתרונות השילוב של מערכות הזמנה דיגיטליות עם קופות בעסק

מערכות הזמנה דיגיטליות כיום אינן רק טרנד אופנתי, אלא צורך אמיתי עבור כמעט כל סוגי העסקים הפועלים בתחום של אירוח והסעדה (כגון מסעדות, בתי קפה, בארים, פאבים, מועדונים, קייטרינגים, בתי מלון וכד׳) אשר מבקשים לשפר את איכות השירות, לייעל את תהליכי העסק, להגדיל הכנסות ולהעלות רווחיות. הטמעת פתרונות כמו תפריטים דיגיטליים, אפליקציות הזמנה או קיוסקים וירטואליים, כבר הוכיחה את יעילותה, אך יחד עם זאת, על מנת שפתרונות אלה יפעלו בצורה מיטבית לעסק, יש צורך בשילובם עם מערכת הקופות (POS). במאמר זה נבחן על בסיס של מערכת תפריט דיגיטלי (תפריט QR) מדוע אינטגרציה עם מערכת ה-POS היא לא רק אופציה, אלא הכרח לתיפקוד מוצלח של העסק, ואילו יתרונות ספציפיים היא מביאה.

1. הזמנות ותשלומים

ההיבט החשוב ביותר באינטגרציה הוא סנכרון הזמנות בין תפריט הדיגיטלי לבין מערכת הקופות (POS) של העסק. במהלך יום עבודה ממוצע, אורחי המסעדה תוך שימוש בתפריט הדיגיטלי יכולים לבצע עשרות ואף מאות הזמנות. לכן, אוטומציה של העברת ההזמנות לקופה הופכת לעדיפות עליונה, שכן היא מאפשרת להפחית באופן משמעותי את כמות הטעויות ולזרז וליעל את עבודת הצוות.

באמצעות האינטגרציה, ההזמנה אשר התקבלה דרך התפריט הדיגיטלי נרשמת בקופה באופן אוטומטי, בדיוק כפי שהייתה מוזנת ידנית על ידי המלצר. בהתאם להגדרות מערכת הקופה, הזמנות חדשות שלא שולמו יכולות להופיע כהתראה הממתינה לאישור האחראי או, במידה ושולמו מראש, להישלח באופן אוטומטי לביצוע - מנות מועברות למדפסת במטבח, משקאות למדפסת של הבר וכד׳. שיטה זו מפשטת את עבודת הצוות ומפחיתה עומס מהמלצרים, אשר מרגע זה כבר לא צריכים לבזבז זמן על הזנת הזמנות ידנית בקופה ויכולים להתמקד על מתן שירות ללקוחות.

בנוסף, הצוות יכול לשלוט ועקוב אחר שלבי טיפול בהזמנה דרך מערכת הקופה, מה שמאפשר שליטה טובה יותר בתהליך העבודה. האורחים מצידם מקבלים עדכוני SMS אוטומטיים על מצב ההזמנה שלהם, מה שמעשיר את חווית האירוח שלהם ומעלה את רמת שביעות רצונם מהשירות ונאמנותם למקום.

?למה זה משתלם

מהירות השירות - ההזמנה מגיעה ישירות לביצוע, ללא עיכובים, מה שחוסך זמן ומשאבים לצוות
דיוק בהזמנות - טעויות בהעברת נתוני ההזמנה בין המערכות מצטמצמות באופן ניכר
נוחות העובדים - הצוות יכול להתמקד במתן שירות איכותי לאורחים במקום להתעסק בפעולות טכניות שגרתיות
שקיפות השירות - האורחים מקבלים עדכונים בזמן אמת, מה שמגביר את שביעות הרצון ואת נאמנות הלקוחות

2. קריאות שירות

פונקציית קריאת המלצר היא מרכיב חשוב נוסף בתפריט הדיגיטלי שכדאי לשלב עם מערכת הקופות. במסעדות עם שירות מלא, לעיתים קרובות מתעוררות סיטואציות שבהן האורחים רוצים לקרוא למלצר לשולחן כדי לשאול שאלה, לבקש סכו"ם נוסף, לשלם את החשבון או לטפל בבעיות אחרות. אינטגרציה בין מערכת התפריט הדיגיטלי למערכת הקופות מאפשרת להעביר את קריאת השירות מהאורח לצוות המסעדה באופן מיידי. הודעה על הקריאה מופיעה על מסך הקופה בציון השולחן ותוכן הפניה.

גישה זו מאפשרת לחסוך לפחות 50% מהזמן שהצוות בדרך כלל משקיע בטיפול בבקשות מסוג זה. המלצר לא צריך לבזבז זמן על גיחות נוספות לשולחן כדי לברר את הסיבה לקריאה — הוא רואה מיד מה האורח צריך ויכול לטפל בבקשה במהירות.

?במה זה מועיל

מהירות השירות - כל הבקשות של האורחים מגיעות לצוות מיידית, מה שמקצר את זמן ההמתנה
נוחות הצוות - המלצרים לא צריכים לבזבז זמן על בירור סיבת הקריאה — הכל מופיע על מסך הקופה
יעילות התפעול - הצוות חוסך זמן, מה שמאפשר להתמקד במתן שירות איכותי יותר לאורחים
נאמנות הלקוחות - קיצור זמני ההמתנה משפר את חוויית הלקוח ומעלה את שביעות הרצון של האורחים

3. זמינות המלאי

אחת הפונקציות החשובות של אנטגרציית מערכות הזמנה עם קופות ממוחשבות, אשר לעיתים קרובות אינה זוכה להתייחסות מספקת, היא תזמון מלאים או בהגדרה אחרת - סנכרון רשימות עצירה. במסעדה או בבית קפה רגילים, כמעט מדי יום עולה הצורך לסמן מנות או תוספות מסוימות כ”לא זמינות” בתפריט (הוספה לרשימת עצירה) בעקבות מחסור במרכיבים, עונתיות, תקלות בציוד או כל מיני סיבות אחרות.

כאשר מערכת ההזמנות מחוברת למערכת הקופות, עדכונים בזמינות המנות מתבצעים אוטומטית: מנות שמתווספות לרשימת עצירה בקופה יופיעו מיד כ”לא זמינות” גם בתפריט הדיגיטלי. כך נמנעת האפשרות שהאורחים ינסו להזמין מנות שאינן קיימות כרגע בתפריט, והצוות אינו נדרש לבטל או לשנות הזמנות לאחר ביצוען. תהליך זה מפחית משמעותית טעויות ומקל על עבודת הצוות.

בנוסף, האינטגרציה מאפשרת לצוות להגיב במהירות לשינויים בזמינות המנות ובהחזרתן למלאי. אם מנה או תוספת כלשהי יורדת מרשימת העצירה בקופה, המידע מתעדכן מיידית גם בתפריט הדיגיטלי, כך שלאורחים תמיד יוצג תפריט עדכני.

?למה זה טוב

חיסכון בזמן - עדכוני רשימות העצירה במערכת הקופות מסונכרנים אוטומטית עם התפריט הדיגיטלי, מה שחוסך לצוות התעסקות מיותרת
דיוק בהזמנות - נמנעות טעויות של הזמנת פריטים שאינם זמינים, מה שמונע אי הבנות ומשפר את הדיוק בשירות
עדכנות התפריט - האורחים נחשפים רק לפריטים זמינים בפועל בתפריט, מה שמשפר את חוויית הלקוח ומעלה את שביעות הרצון והנאמנות
מהירות התגובה - הצוות יכול לעדכן את זמינות המנות בממשק ניהול אחד, מה שמייעל את ניהול התפריט בזמן אמת ומשפר את התנהלות העסק

4. עדכון פריטים

סנכרון של פריטי התפריט (כגון מנות, תוספות, מעפיינים, שתייה וכד׳) הוא אחד מהשלבים המורכבים ביותר ליישום באינטגרציה, אך גם מהחשובים. כאשר התפריט הדיגיטלי של המסעדה מסונכרן עם מערכת הקופות, הצוות אינו צריך לעדכן ידנית מחירים או פרטים אחרים של פריטי התפריט בשתי מערכות שונות במקביל. כל שינוי שמתבצע בתפריט במערכת הקופות — בין אם מדובר בעדכון מחירים, שמות, תיאורים, תמונות או הרכב המנות — מתעדכן אוטומטית בתפריט הדיגיטלי. כך נחסך זמן לצוות, וקטן הסיכון לטעויות בהזמנות.

:את תהליך הסנכרון ניתן לחלק לכמה סוגים עיקריים

סנכרון מחירים - אחת מהפונקציות המבוקשות ביותר, שכן מחירי המנות יכולים להשתנות לעיתים קרובות. סנכרון המחירים בין המערכות חוסך לצוות זמן רב ומונע טעויות בהזמנות
סנכרון הגדרות מנות - לפעמים עולה הצורך לעדכן את ההרכב, התיאור או פרמטרים אחרים של מנות מסוימות. אמנם צורך זה אינו תדיר, אך כאשר הסנכרון קיים, הוא מקל משמעותית על תהליך העבודה
הוספה והסרה של מנות בתפריט - פעולה יחסית נדירה, שבדרך כלל מתבצעת אחת לחודש או רבעון. עם זאת, אוטומציה של תהליך זה מסייעת למנוע בלבול ומפשטת עוד יותר את ניהול התפריט

?למה זה תורם

חיסכון בזמן - כל השינויים בתפריט מסונכרנים אוטומטית בין המערכות, מה שמבטל את הצורך בעדכונים ידניים
דיוק בהזמנות - נמנעות טעויות בעדכון המידע, דבר חשוב במיוחד בעת שינוי מחירים או הרכב מנות
נוחות בתפעול - לצוות ולמנהלים אין צורך לעקוב כל הזמן אחר העדכונים בשתי מערכות נפרדות, שכן הכל מתבצע אוטומטית

לסיכום

אינטגרציה של מערכות הזמנה דיגיטליות עם מערכות קופות (POS) אינה רק צעד הכרחי לקראת מודרניזציה של העסק, אלא גם כלי אסטרטגי חשוב שמאפשר לשפר בצורה משמעותית את היעילות של העסק. כל אחת מהאינטגרציות שדנו בהן – סנכרון הזמנות ותשלומים, קריאות שירות, מלאים, ופירטי התפריט – תורמת לאופטימיזציה של התהליכים בכל הרמות: החל מעבודת הצוות ועד לאינטראקציה עם האורחים. טכנולוגיות אלו לא רק מייעלות תהליכי עבודה ומפחיתות טעויות, אלא גם מפשטות את ניהול העסק ומספקות חוויה נוחה ומהנה יותר ללקוחות.

בנוסף, שילוב עם מערכת הקופות מאפשר להבטיח דיוק גבוה בהצגת המידע והבערת הנתונים, לייעל את התהליכים התפעוליים ולצמצם עלויות. עבור המסעדות, המשמעות היא לא רק שירות משופר לאורחים, אלא גם שיפור היעילות התפעולית, מה שבסופו של דבר מוביל להגדלת הרווחים. אינטגרציה עם הקופה היא המפתח למימוש מלוא היתרונות שמציעות מערכות הזמנה דיגיטליות.

במידה והנכם מעוניינים לשלב פתרון הזמנות דיגיטלי בעסק הקולינרי שלכם - פנו למומחים של Gravy וקבלו ייעוץ מותאם אישית ועסקית ללא התחייבות >>


במאמרים הבאים נבחן לעומק את התועלת הכלכלית הרבה אשר תמונה בשימוש במערכות הזמנה דיגיטליות בעסקי המסעדנות והאירוח מסוגים שונים. בנוסף, נעמוד על הדרכים לבחור את הפתרונות המתאימים ביותר לעסק שלכם ועל התוצאות שניתן לצפות מהטמעתם.

מחבר: גרג סטוליארנקו

תמונות: Envato

עוד תובנות מהשטח

נטמיע מערכת הזמנות דיגיטלית בעסק שלכם
תוך 7 ימים עסקים
לקבלת עייוץ ללא עלות
צרו קשר עכשיו
קישורים
אודותינו
חברתנו מתמחה במתן פתרונות דיגיטליים משולבים בתחום שיווק פנים (indoor marketing) ושיווק למובייל (mobile marketing) המיועדים לקידום מכירות, הגדלת רווחיות, הורדת עלויות תפעול ושיפור חווית הלקוח בעסקים קמעונאים. כל הפתרונות שלנו תמיד כוללים חמישה
מרכיבים עיקריים
ייעוץ והכוונה על שימוש בטכנולוגיות דיגיטליות לשיווק פנים במסחר -
חומרה מקצועית ואמינה אשר מותאמת למקום ולתנאי הפעלתה -
תוכנה ייעודית המייעלת את תהליכי ומחירי השירות -
תוכן מגוון, איכותי, דינמי ומושך עין -
שירות טכני מקיף ומהיר -
<< קיראו עוד עלינו
© 2024 Gravy
פרטי התקשרות