30.09.2024

איך מערכות הזמנה דיגיטליות יכולות לשדרג את עסקי המסעדנות

כבר דיברנו בעבר על הבעיות העיקריות שהתעשייה מתמודדת איתן, כמו תקופות המתנה ממושכות וקשיים בשירות האורחים, וכן עלויות עבודה גבוהות ומחסור בעובדים מיומנים. בנוסף, בחנו מספר פתרונות אפשריים, כולל הטמעה של מערכות הזמנה דיגיטליות, שיכולות לשפר בצורה משמעותית את איכות השירות ולהגביר באופן ניכר את היעילות התפעולית של העסק. הפעם, נעמיק יותר בסקירה של סוגים שונים של פתרונות כאלה, שיכולים לפעול הן באופן עצמאי והן בהשתלבות עם מערכת הקופות האלקטרוניות (POS) של המקום.

פנקס מלצר

פנקס הזמנות דיגיטלי למלצרים הוא כלי חיוני שמפשט מאוד את העבודה של הצוות. בעזרתו, המלצרים יכולים לרשום את ההזמנות של האורחים מיידית ולשלוח אותן ישירות למטבח. הם כבר לא צריכים למלא דפים באופן ידני ולדאוג להזמנות שנשכחו! קבלת ההזמנות נעשת במהירות ובדיוק מירבי. המלצרים עובדים בצורה יעילה יותר, מפסיקים לבזבז זמן על ריצות עם הזמנות ומקדישים יותר זמן לאורחים. הגישה מפחיתה את כמות הטעויות, מזרזת את השירות ומאפשרת למלצרים לנהל ביעילות מספר שולחנות בו זמנית.

הפנקס הדיגיטלי יכול להיות מיושם בשתי צורות: כאפליקציה בסמארטפון האישי של המלצר או על טאבלט שמסופק על ידי המסעדה. כל אחד מהיישומים מאפשר למלצר לקבל הזמנות במהירות ובנוחות, מבלי לשנות את שגרת העבודה הרגילה של המקום.

?למה זה נוח

מהירות - ההזמנות נלקחות ונשלחות מידית למטבח, ללא עיכובים
דיוק - מינימום טעויות בקליטת ההזמנות והעברתן למטבח
פשטות - המלצרים יכולים להתרכז יותר במתן שירות איכותי לאורחים
גמישות - אפשרות להשתמש בסמארטפון אישי של העובד או בטאבלט שמסופק על ידי המסעדה

QR קיוסק

קיוסק QR וירטואלי הוא פתרון שמאפשר לאורחים בבתי קפה ומסעדות להזמין אוכל ושתייה לטייק אווי באמצעות סריקת קוד QR דרך הסמארטפון האישי. זהו פתרון מצוין לעסקים שמעוניינים להציע לאורחיהם אפשרות להזמין ארוחות באופן עצמאי ובכך להפוך את תהליך ההזמנה לנוח ומהיר יותר. האורחים יכולים לעיין בתפריט, לבחור מנות ולבצע הזמנה במהירות מירבית, תוך כדי עקיפה של התור הראשי, כאשר המערכת מעבירה את פרטי הזמנה ישירות לקופה ו/או למטבח. ומה שלא פחות חשוב לעסק — אין צורך להשתמש בציוד יקר נוסף, כל מה שצריך זה את הסמארטפון של האורח.

?במה זה מועיל

עצמאות - האורחים לא צריכים לחכות למלצר או לקופאי — מזמינים ישירות דרך הטלפון, עוקפים את התור וחוסכים בזמנם של אנשי הצוות
חיסכון - ההזמנה והתשלום מתבצעים דרך הסמארטפון של האורח, והעסק לא צריך לרכוש ולתחזק ציוד יקר נוסף
מהירות - תהליך ההזמנה מואץ משמעותית, מה שחשוב במיוחד בשעות שיא

QR תפריט

תפריט QR דיגיטלי הוא פתרון שמאפשר לאורחי המסעדה או בית הקפה להזמין אוכל ושתייה ישירות מהסמארטפונים האישיים שלהם, על ידי סריקת קוד QR שממוקם על השולחן או במקום נגיש אחר. פתרון זה מבטל את הצורך בשימוש בתפריט מודפס ומאפשר לאורחים לעיין במנות, להתאים את ההזמנה לפי רצונם ולשלוח אותה ישירות למטבח.

הפתרון הוא לא רק נוח עבור האורחים, אלא גם מביא חיסכון משמעותי למסעדה, שכן נעלם הצורך בהדפסה ועדכון תפריטים מודפסים. המערכת מאפשרת עדכון בזמן אמת של התפריט, דבר שמועיל במיוחד במקרה של שינוי מחירים, הוספת מנות חדשות או הוצאת מנות מיושנות מהתפריט.

בנוסף, השימוש בתפריט QR דיגיטלי יכול להביא לצמצום בכמות העובדים הנדרשים לשירות האורחים. מאחר והאורחים יכולים להזמין ולשלם דרך הסמארטפונים שלהם, נדרש פחות צוות על מנת לקבל הזמנות ולבצע תשלומים. זה מאפשר למסעדה להקצות את המשאבים שלה בצורה יעילה יותר ולצמצם את עלויות כוח האדם.

?למה זה משתלם

זמינות ונוחות - האורחים יכולים להזמין בכל זמן, ללא צורך לחכות למלצר, באמצעות הסמארטפון האישי שלהם
התאמה אישית - האורחים יכולים להתאים את ההזמנה לפי רצונם, מבלי להזדקק לעזרה מהצוות
נגישות וחיסכון - אין צורך בתפריטים מודפסים, ניתן לעדכן את התפריט מכל מקום ובזמן אמת
הפחתת עלויות כוח אדם - צמצום הצורך בצוות לשם קבלת הזמנות ותשלומים
מהירות ויעילות - המערכת מזרזת את תהליך השירות, מקצרת את זמני הההמתנה ומגדילה את המחזור של ההעסק, במיוחד בשעות העומס

תפריט בטאבלט

תפריט דיגיטלי בטאבלט הוא פתרון טכנולוגי חדשני שבו המלצר מביא לאורחים בשולחן טאבלט עם תפריט המסעדה במקום התפריט המודפס המסורתי. האורחים יכולים באופן עצמאי לעיין בתפריט, לבחור מנות ולהזמין ללא עזרת המלצר, אם הם לא זקוקים להבהרות נוספות. תפריט בטאבלט מאפשר להאיץ את תהליך ההזמנה, והמלצר עוקב אחרי הזמנת האורח ומסייע במידת הצורך.

אחד היתרונות המרכזיים של תפריט דיגיטלי בטאבלטים הוא האפשרות להציג מנות בעזרת תמונות וסרטונים איכותיים, ותיאורי טקסט מפורטים, וזה בניגוד לתפריט מודפס, שבו המידע הטקטואלי והוויזואלי די מוגבלים מבחינת מקום. הדבר מסייע לאורחים להבין טוב יותר מה הם מזמינים ומייצר הצגה יותר אטרקטיבית של המנות. התמונות והסרטונים המפוארים מעוררים תיאבון ומגבירים את הרצון לנסות מנות חדשות.

בנוסף, תפריט טאבלט מאפשר לעדכן את המידע על המנות וההצעות בזמן אמת. למסעדות עם תפריט המתעדכן בתדירות גבוהה, מדובר ביתרון משמעותי. במקרה הזה כל עדכון ניתן לבצע מיידית (או לתכנת לעדכון אוטומטי) - דבר שמונע טעויות ובלבול בהזמנות.

?למה זה טוב

תצוגה ויזואלית - תמונות וסרטונים ברורים ואיכותיים של המנות, יחד עם תיאורים מפורטים ומידע נוסף, הופכים את תהליך הבחירה לאטרקטיבי יותר

התאמה אישית - האורחים יכולים להתאים את ההזמנה להעדפותיהם האישיות בעצמם, דבר שמפחית טעויות בהזמנה ומגביר את שביעות רצונם

עדכון בזמן אמת - ניתן לעדכן את התפריט מיידית ידנית או לפי תזמון מתוכנת, מה שמבטיח שהמידע תמיד יהיה עדכני

הגדלת מכירות - שימוש בתפריטי טאבלט מסייע בהגדלת הסכום הממוצע של ההזמנה. אלמנטים ויזואליים ותיאורים מפורטים מעודדים את הלקוחות להזמין יותר שתייה, קינוחים או הצעות מיוחדות

לסיכום

מערכות הזמנה דיגיטליות אינן רק טרנד אופנתי, אלא פתרון אמיתי לשיפור יעילות השירות ואופטימיזציה של תהליכי העסק. הטמעה של טכנולוגיות כמו פינקס דיגיטלי למלצרים, קיוסק וירטואלי, תפריט QR, או תפריטי טאבלט מאפשרת לא רק להאיץ את תהליך השירות, אלא גם לשפר משמעותית את דיוקו, תוך צמצום טעויות אנוש. מערכות אלו גם יוצרות אינטראקציה נוחה ומותאמת אישית עם הלקוחות, מה שמשפר את החוויה הכללית שלהם במהלך השהות במסעדה.

בנוסף, השימוש במערכות דיגיטליות מאפשר לחסוך בהוצאות על שיטות שירות מסורתיות, כמו תפריטים מודפסים ומשאבי עבודה נוספים, מה שהופך אותן לא רק לנוחות, אלא גם כלכליות יותר.

עם זאת, היעילות המרבית מושגת כאשר המערכות הללו משולבות עם מערכת ה-POS של העסק, מה שמאפשר לצמצם הוצאות, לשפר את הדיוק ולשדרג את חוויית העבודה עבור הצוות והאורחים.

מעוניינים גם אתם לשלב פתרון הזמנות דיגיטלי בעסק הקולינרי שלכם? פנו למומחים של Gravy וקבלו ייעוץ מותאם אישית ועסקית ללא התחייבות >>


במאמר הבא נבחן בפירוט מדוע אינטגרציה של מערכות הזמנה דיגיטליות עם מערכת הקופות היא רכיב כל כך חשוב לאופטימיזציה של עבודה במסעדה וכיצד היא מסייעת לשיפור התהליכים תפעוליים השונים.

מחבר: מארק גלזמן

תמונות: Envato

עוד תובנות מהשטח

נטמיע מערכת הזמנות דיגיטלית בעסק שלכם
תוך 7 ימים עסקים
לקבלת עייוץ ללא עלות
צרו קשר עכשיו
קישורים
אודותינו
חברתנו מתמחה במתן פתרונות דיגיטליים משולבים בתחום שיווק פנים (indoor marketing) ושיווק למובייל (mobile marketing) המיועדים לקידום מכירות, הגדלת רווחיות, הורדת עלויות תפעול ושיפור חווית הלקוח בעסקים קמעונאים. כל הפתרונות שלנו תמיד כוללים חמישה
מרכיבים עיקריים
ייעוץ והכוונה על שימוש בטכנולוגיות דיגיטליות לשיווק פנים במסחר -
חומרה מקצועית ואמינה אשר מותאמת למקום ולתנאי הפעלתה -
תוכנה ייעודית המייעלת את תהליכי ומחירי השירות -
תוכן מגוון, איכותי, דינמי ומושך עין -
שירות טכני מקיף ומהיר -
<< קיראו עוד עלינו
© 2024 Gravy
פרטי התקשרות